Back to schooooool.

Sitter hemma i Älvesta nu och väntar på att mamma och pappa ska komma hem, så jag passar på att skriva lite blogg samtidigt som jag kollar omkring på tradera. Jag åkte egentligen bara hit för att mamma eller pappa måste skriva på en lapp så att jag kan hämta ut min skoldator i morgon.

Ja, precis. Jag började skolan idag, och det blev en så grymt stor besvikelse. För jag tycker verkligen att det här med skola är jobbigt, (förutom mina underbara vänner) och jag gillade skolan i Kumla för att man aldrig går längre än till kl 15. Det är bara så länge skolan har hyrt lokalerna av folketshus varje dag. Dessutom brukar man ha det väldigt lugnt i trean på min skolan, inte så många kurser och så... Så var det för både David ovh Erik. Jag såg faktiskt fram emot att få mitt schema idag. Men så kul blev det inte. JAG SLUTAR KL HALV 5 varje dag, förutom måndagar :/ (då halv 4)  Hur kan dom göra så? Dom har utökat tiden i skolan med 7,5 timme per vecka. :S

Hälften av de i min klass kan inte ens ta sig hem när vi slutar så sent. Jennifer tar sig till Laxå, men hinner inte med sista bussen till Hasselfors. Annica kommer till Laxå, men ingen buss går till Röfors så sent. Sandra kommer till Askersund, men inte till Åmmeberg. Vadå? Ska deras föräldrar behöva hämta dom varje dag? Ska det behöva vara så? De kunde välja att gå i Kumla eftersom att dagarna inte var längre, och det gick bussar så dags. Jaja. Nu har jag fått säga mitt.

Nu ska jag bara fortsätta att vänta på mamma och pappa, och sen ska jag cykla hem till min sötaste, bästaste, underbaraste varelse till pojkvän. Han är bra. Puss!


Kommentarer
Postat av: Anders

Ojj.. vad förvånad man blir men snart förvånar än ingenting längre. Hur kan en skoldag vara nästan lika lång som en arbetsdag? HALV 5 ? har aldrig hört talas om att man går i skolan till kl halv 5!!! Men så kan dom ju inte göra. Då är dom ju skyldiga att ordna taxi hem åt folken som inte kan ta sig hem med buss. sjukt!!!!!!

2008-08-19 @ 20:19:41
Postat av: emma

Mmmh, jag vet, det är helt sjukt.. och tänkt att vi går nästan 8 timmar längre varje vecka nu, tänk hur många timmar det blir på hela läsåret :S Men det är som du säger, nästan ingenting förvånar än längre...



Dessutom vet inte lärarna vart vi ska äta lunch om två månader när baren vi äter i ska byta ägare, och de ska bygga om.. :S :S Som tur är har jag ju bara ett år kvar, annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort....

2008-08-19 @ 20:40:13
Postat av: Anders

Oj, ja det blir ju många många extra bortslösade timmar. Själv har jag slutat senast 15:15 när jag gick i gymnasiet. Jaa det är verkligen skönt att slippa eländet. 1 år kvar det är ju tur du inte har 3 år kvar haha :P

2008-08-19 @ 21:17:00
Postat av: emma

Mm, det är verkligen tur. Om jag precis hade börjat ettan hade jag nog bytt skola :P

2008-08-21 @ 12:53:47
Postat av: pauline

Hm.. weird de dära. Anders, klart man kan gå till skolan till halv 5!!! Gör man i jönköping iaf, men då kan iaf folk ta sig hem. Man borde ju se över sånt först innan man gör såna dumma scheman. Stackars folk!

2008-08-22 @ 13:37:57
Postat av: emma

Ja, visst kan man gå till halv 5, om alla kommer hem.. Rektorn sa att alla kommer hem, för han hade kollat upp att det gick en buss norrut och en söderut efter kl halv 5.. Men däremot har han ju ingen aning om vart alla bor. Han tror att alla på skolan bor i de stora städerna runt skolan, och inte att man kan bo på landet :P

2008-08-22 @ 15:42:59
Postat av: Anders

Den rektorn måste ju vara helt körd!

2008-08-22 @ 17:25:44
Postat av: David

Kumla hör till sydnärke. Och i sydnärke så bor 80% på landet, och på landet så finns det ingen kollektivtrafik efter klockan 16:00! Inga cykelavstånd här inte!

2008-08-23 @ 11:57:14
Postat av: Anders

haha.. en väldigt "oinformerad" rektor då.

2008-08-23 @ 12:12:19
Postat av: Mathilda

I ettan slutade jag mellan 11 och 13 nästan varje dag.. Men de tog jag igen sen i 3an för då sltade jag ca 18.30 på måndagar och 17 typ resten av dagarna i veckan :( Fast egentligen är de ju ingenting mot hur mycket man jobbar nu.. Fastt I like this better.. För man får ju pengar ju =) jaja ha de bra.-. KRA;

2008-08-23 @ 21:55:16
Postat av: emma

Mathilda: Näää, det är klart.. Men jag har aldig hört någon som går i skolan till halv 7 förut. Det låter jobbigt :S Men vart jobbar du nu förretsen? :) Det var länge sen jag hörde ifrån dig. kram

2008-08-24 @ 15:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback