Nytt schema.

Jag tror inte att min rektor hade väntat sig långa köer av klagande elever och lärare utanför sitt rum sedan skolan drog igång. Men det gav faktiskt viss effekt. Från att gå från 8.15 till 16.30 varje dag ser vårt schema ut såhär nu:

v. 35-40
måndag: 8.15 - 15.10
tisdag: 10:20 - 11.25, (slutar 15.50 om vi har projekt)
onsdag: 8.10 - 14.20
torsdag: 9.10 - 14.15
fredag: 8.10 - 15.10

v.40 -

måndag: 8.15 - 15.10
tisdag: 10.20 - 16.20
onsdag: 8.10 - 15.00
torsdag: 8.15 - 16.10
fredag: 8.10 - 15.10

Visst blev det mycket bättre, men det är ändå 2 dagar i veckan som mina kära vänner inte kan komma hem... Jennifer har visserligen fixat så att hon kan sova hos sin syster och Axel i Laxå dom dagarna hon inte kan komma hem, men ska det verkligen vara så? Ska man behöva fixa en ny plats att bo på 2 dagar i veckan bara för att kunna klara skolan? Jag tycker i alla fall att det är fel. Nu vet jag inte om det kommer att bli några fler ändringar eller om vi ska ha det såhär. Det återstår att se.




För övrigt kom jag precis hem i från körskolan. Har varit där på ett så kallat informationsmöte för teorikursen som börjar i morgon... Så nu drar det igår :) Nu ska jag kämpa på, och försöka komma ut och köra mer, för körkortet vill jag allt ha :)

Igår började dansen också, och ojojoj vad kul det var!! Jag fortsätter på samma kurser även denna termin, så igår var det "Avancerad, <17år" och "avancerad streetshow" som gällde. På onsdags börjar streeten. Det känns verkligen otroligt skönt att dansen har börjat igen. Jag kan bara släppa loss och glömma allting annat (inte för att jag har direkt något jobbigt i huvudet), men det är skönt. När jag går därifrån känner jag mig som en ny människa varje gång :) Det är kärlek ;)

Nu kom David hem ifrån sin springrunda, så nu ska vi snart gå till maxi och köpa något att äta... Kanske frukt till en fruktsallad eller något annat nyttigt och gott :) Ha det bra så länge


Kommentarer
Postat av: david

och kanske köpa med en film så vi kan ha mysmys.

2008-08-25 @ 19:43:58
Postat av: Anders

Ja det blev ju en viss förbättring på schemat! Men kasst att man måste sova över. Se till så att du får körkoret snabbt så du inte dröjer lika länge som mig haha. Jepps man känner sig verkligen som en ny människa när man håller igång och tränar. de e gött.

2008-08-25 @ 20:12:16
Postat av: emma

david: det blev ju ingen film. bara en stenhård nektarin :/ men som tur är hade vi mysigt ändå. älskar dig!

2008-08-26 @ 08:51:20
Postat av: emma

Anders: Jaa, visst blev det bättre, men fortfarande egentligen helt kasst för de som åker kollektivtrafik till skolan. För mig är det ju inga problem, min cykel står ju parkerad utanför skolan hela dagen redo att åka hem :)



Och ja, körkortet ska jag kämpa på med nu. Vill ha det så fort som jag bara kan :) men hur går det för dig då? Är du klar med körkortet snart?

2008-08-26 @ 08:54:37
Postat av: Anders

Njaee, är en bit kvar. Har försökt få en tid på teoriprovet i en månad nu men är fullbokat =( ska ta nån till körlektion sen är det väl inte så mycket kvar. Fredrik Ahl har i princip lovat mig fast jobb på nba när ja fixat körkortet :P

2008-08-26 @ 16:19:20
Postat av: emma

Okej, men då har du det nog snart. åh, vad bra om du får fast jobb! Du får kämpa på :D Jag önskar dig lycka till!

2008-08-26 @ 18:34:43
Postat av: Anders

Tackar tackar :P

2008-08-26 @ 18:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback