Var är värmen?!

Jag vill inte ha det såhär.. Är Sverige inte gjort för att ha varmt väder i augusti, eller vad är det som är fel? Jag trodde att juni, juli, augusti skulle vara de varmaste månaderna, men det kan man ju knappast påstå.. Visst hade vi några varma dagar i början av sommaren och några mitt i, men vad hände sen? I morse höll jag på att frysa häcken av mig när jag cyklade till skolan, och då är det i augusti vi pratar om. :S Här om dagen när jag var ute och cyklade hade jag på mig två tjocka tröjor och vantar...men jag frös ändå.

Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter en sommar där man varje dag kan gå ut i klänning eller liknande utan att frysa, blåsa bort eller sköljas iväg av allt regn. När ska man få uppleva en sådan sommar i Sverige nästa gång? Visst kan man boka en utlandssemester, men hur mycket kostar inte det om man vill uppleva en hel sommar? JAG VILL HA SOMMAR! Jag hoppas av hela mitt hjärta att mamma och pappa följer upp sina tankar att skaffa en stuga i något varmt land.. De har pratat om Italien.. :)


Bild från Italien.


Kommentarer
Postat av: Raoul

Håller med, det är alldeles för kallt på sommaren! Funderar också på att skaffa en stuga i ett varmare land. Då skulle jag bo där året om. Vad underbart att inte behöva frysa...

2008-08-31 @ 21:49:12
Postat av: Emma

Jaa, jag känner precis likadant som du skriver. Det skulle vara en underbar känla att kunna gå ut och känna värmen. Om du skaffar dig en stuga i värmen lovar jag att komma och hälsa på. Om jag är välkommen förståss :)

2008-09-01 @ 12:35:52
Postat av: Raoul

Sjælvklart att du skulle vara vælkommen!! Kommer du æven om stugan skulle ligga på den turkiska landsbygden?

2008-09-02 @ 01:14:41
Postat av: Emma

Det tackar jag för! Ja, självklart! Bara det är varmt! Dessutom skulle det vara intressant att se hur man lever och bor där! :) Är det där du vill ha stuga eller?

2008-09-02 @ 10:30:22
Postat av: Josefine

Mysigt ställe såg det ut att vara :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback