Öppet hus

I dag har vi haft öppet hus på min skola, vilken innebär att allmänheten får komma och kolla hur det ser ut och hur vi jobbar på skolan... De två tidigare åren har vi fått gå på vanliga lektioner under öppet hus, (matte, svenska o.s.v) men idag fick vi 3.or en uppgift att jobba med under de 4 timmar det höll på. Ämnet var fattigdom. Vi fick 2 uppgifter. Den ena var en gruppuppgift där vi skulle diskutera vad man behöver göra för att lösa problemet med fattigdom i världen. Den andra var en enskild uppgift där man skulle skriva en berättelse i jag-form om fattigdom. Man skulle sätta sig in i den rollen, och beskriva sina dagar, och hur man gjorde för att överleva. Denna skulle skrivas på engelska..


Så detta har jag gjort idag, men nu är jag hemma. Fick inte så mycket gjort på slutet, för David kom och hälsade på. Jag satt mest och skrattade tillsammans med honom och Jennifer :P Annica och Louise var faktiskt duktiga att jobba trots vårat garv. :P

I och med denna dag kan jag njuta av jullov en dag tidigare, slutar alltså den 18.e december.
 

Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Sugen på att vinna lite fina smycken som en extra julklapp? :)



Kolla in tävlingen genom att klicka på länken nedan:

http://www.jessi.se/2008/november/nu-kan-du-vinna-fina-julklappar.html



Ha en bra dag!

2008-11-19 @ 15:36:35
URL: http://www.jessi.se/
Postat av: Davidw

Jag var där!! :D

2008-11-20 @ 19:36:56
Postat av: Anders

Där har du en rosa dator för samma pris som den som inte fanns i rosa. Det är ett annat märke men är ungefär lika bra. http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LU.S450B.050

2008-11-20 @ 21:32:12
Postat av: emma

ah, tack för tipset Anders! :D

2008-11-21 @ 07:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback