Läs detta! Det är komiskt.

Den här dagen är inte min dag. Det är nog inte meningen att det ska gå bra för mig. Dagen började med att jag inte vaknade av klockan, så jag fick ett riktigt uppvaknande när jag vaknade till och kollade på klockan och såg vad den var. Dessutom skulle jag åka med mamma, och hon behövde åka tiden som vi sagt för att hon skulle hinna till jobbet.

Väl framme i skolan skulle vi fika lite. Jennifer hade köpt arraksbollar och min lärare bjöd på kaffe och te. Alla kan väl räkna ut att jag brände mig på tungan? Det känns fortfarande.

Precis innan jag skulle stänga av min skoldator för att gå till bussen kollade jag min mail. Jag hade fått mail från säljaren med tröjorna jag vann budet på i lördags på tradera. Betalningsinformation tänkte jag, (kanon, för då får jag hem de snygga tröjorna snart) Men nej. Hon skrev: "Alla auktioner som jag la upp 1 oktober slutade för tidigt, ett fel från tradeas sida. Alla auktioner kommer att läggas ut på nytt så ni är välkommna att buda igen. Ber så hemskt mycket om ursäkt för det här".. Jahopp. Inga tröjor heller.

Blev lite ledsen för det, stängde av datorn, och gick till bussen. När vi närmade oss min hållplats tryckte jag på stoppknappen. Det lät ingenting, eller kom upp en röd skylt med "stopp" där framme, men det var en jättegammal buss.. Så det ignorerade jag. Men självklart var min knapp TRASIG och bussen åkte så fint vidare. Jag fick gå tillbaka hem. Och vet ni vad det roliga är? Jag fick skoskav av mina skor tidigare idag. Det är mina mest använda klackisar, och jag har aldrig fått det förut, men självklart idag.

SNART BLIR JAG PÅKÖRD AV EN ÄLG PÅ CYKEL =)

Kommentarer
Postat av: Bussjåføren i Oslo

Speler ingen rolle hvis det er gammle busser eller nye. Her i Oslo har vi slike problmer med stoppeknapper som ikke virker som de skall. Mest vanligt er enda att jeg får stoppe bussen når ingen går av trots att røda skilten lyser!! Riktigt frustrert får jeg si!

2008-10-09 @ 00:50:33
Postat av: amanda

haha, hvis du trenger hjelp og översette norsken ovan så si bare ifra til meg så gjör jeg det med gledje=) Hihi!



Kos og klem på deg du pene jente!

2008-10-09 @ 08:02:38
Postat av: annica

riktig otursdag och vet du, tycker synd om dig. läskigt att du fick sko skav av dina skor. och jag var lite rädd för att det stod på norska innan, därav skrev jag att det var läskigt med dina skor. Men du förklarade ju för mig att det inte var någon fara med de norska människorna. :D hahaha



tror det är min tur att ha otursdag idag du!

Postat av: emma

Haha, vad söt du är Annica! :D Och de norska människorna ovan är varken norskar eller farliga. De är söta och trevliga människor!

Och det är nog min otursdag idag också. Jag försov mig ju idag med, så dagen kommer nog att gå utför :P



Till norskarna: Kanskje jeg må ta hensyn til og lære å skrive på norsk. Haha!



(Jag måste erkänna att jag använde ett översättningsprogram) ;)

2008-10-09 @ 10:01:55
Postat av: annica

Haha, gud emma. du är söt. :D

då är vi ju två, vi får hålla ihop idag och hjälpas åt att lyckas med denna dag. dock kanske vi svävar i större fara och ger den dubbel effekt! hahah, gud. låter patetisk när jag skriver!

förövrigt är du king på norska, (jag är inte rädd för dig pga av det) är inte rädd för norskar heller. men vart bara förvånad av att norska människor, som nu visar sig vara svenska skrev till dig! ;)

jag skriver ju en novell till dig nu, känns det som. hoppas det är lurre! ;)

2008-10-09 @ 10:15:39
URL: http://aaannica.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, om vi håller ihop idag kommer världen går under! Men vi får försöka göra vårt bästa för att inte skada någon annan! =) Och vi får ta det lugnt när vi går ut till bussen sen så att vi inte blir påkörda!

2008-10-09 @ 10:19:03
Postat av: annica

och så får vi äta försiktigt så att vi inte sätter i halsen och kvävs! :)

2008-10-09 @ 10:25:41
URL: http://aaannica.blogg.se/
Postat av: Davidw

har du fått tillräckligt med sympatier eller behöver du en av mig också?

2008-10-09 @ 11:24:39
Postat av: emm

Ja tack, jag behöver allt jag kan få =)

2008-10-09 @ 11:30:30
Postat av: amanda

Haha så kosligt at du brukte lexikon!!

2008-10-09 @ 18:15:46
Postat av: Anders

Det kallar jag en osis dag!

2008-10-10 @ 18:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback