Shopping och PPA

I dag när jag kom hem från skolan åkte jag och David till Mareiberg en sväng. Det började med att vi skulle till hindersmässan i örebro, men det slutade med Marieberg. David hittade två stycken fina tröjor på MQ och jag hittade som vanligt mina kläder på Gina Tricot. De har alltid fina kläder, det tråkiga är bara att halva sveriges befolkning bär samma kläder. men men. Jag köpte i alla fall ett linne (nedan) och ett par ljusa jeans-leggings.

 

När jag och David åkte till bion i söndags hörde jag något riktigt bra på radion. Det var en smart tjej som inspirerade mig att tänka i hennes banor. I stället för att bara tänka vad hennes kläder kostade, räknade hon ut klädernas PPA. (Pris Per Användande), och på så sätt blir kläderna väldigt billiga.
 - Så om jag köper ett par jeans för 499 kr och använder de 150 gånger kommer dess PPA bara ligga på 3,30kr.

Eftersom jag får höra att min tatu var liiite väl dyr för sin storlek tänker jag nu börja beräkna dess PPA istället. Och då ska ni tänka på att jag faktiskt bär den varje dag. Nu efter 11 dagar ligger tatons PPA på 181,80kr. Och imorgon kommer det bara att vara 166,60kr. Helsmart!

Kommentarer
Postat av: david

en tato borde omräknas 1 ggr per 10:e år och inte varje dag :P



kommer du använda ett par jeans 150 ggr utan att ha bytt ut dem innan? :P :P

2009-01-29 @ 22:20:17
Postat av: Emma

Skojar du? Det är klart att jag kommer. Mina blåa jeans (som för övrigt har gått sönder nu, fast jag använder dem ändå) köpte jag när jag gick i 9an, alltså för 3-4 år sedan. De har jag använt minst 1-2 gång i veckan sen dess, oftast mer.. Så ja, jag använder nog jeans mer än 150 ggr :P

2009-01-30 @ 11:52:28
Postat av: maaaalin

smart. kanske så jag får börja säga till alla, fattar inte att de tycker våran tattuering är dyr? :O haha

2009-01-30 @ 16:26:43
Postat av: emma

Ja, börja med det du också, det låter bättre så :P

Haha, ne eller hur? Hur kan de tycka det? ;P

2009-01-31 @ 15:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback